מהן שיטות הטיפול הנכונות לטפל באקנה?

התפרצות מחלת האקנה פוגעת בדימוי העצמי ובאיכות החיים ולא רק בגיל ההתבגרות. אקנה היא דלקת בבלוטת החלב שגורמת לחסימה של זקיקי העור והתוצאה – פצעונים אדומים ומוגלתיים. אלה עשויים לצוץ בתקופות שונות של החיים כתוצאה מנטייה גנטית, שינויים הורמונאליים או בתגובה לסגנון חיים לא מאוזן. עישון, אוכל עתיר שומן וסטרס עשויים לעורר אקנה ואף להחריף את התפשטות הפצעונים.

קיימות כיום דרכי טיפול רבות וגם דרכים למניעת התופעה. מומלץ לפנות מראש לגורם מקצועי – רופא/ה עור או קוסמטיקאית, על מנת לאבחן את חומרת המצב. קוסמטיקאיות מקצועיות לדוגמא יכולות להמליץ לכם על החומרים האפקטיביים ביותר לצד הרגלי תזונה נכונים ושגרת טיפוח יומית שתפחית את תדירות ההתפרצויות.

כיצד נהוג לטפל באקנה? מהפתרון הרפואי ועד הטיפול הקוסמטי

טיפול תרופתי

במקרים של אקנה חמורה, בינונית עד קשה, נוטים לטפל באמצעות לקיחת תרופות מרשם כמו אנטיביוטיקה או איזוטרטינואין (רואקוטן). לתרופה האחרונה עלולות להיות תופעות לוואי המשתנות ממטופל למטופל דוגמת יובש חמור, כאבי פרקים, כאבי שרירים, בחילות, טשטוש ראייה ואף פגיעה בסדירות הופעת המחזור החודשי. הטיפול נעשה תחת השגחת ופיקוח רופא ולרוב נמשכת לפרקי זמן של בין 16-24 שבועות. לרוב נוטים לשלב אותו עם טיפול קוסמטי תומך.

לקלף את האקנה

שיטת טיפול נוספת באקנה היא באמצעות קילוף – פילינג שנועד להסיר תאי עור מתים על מנת לעודד צמיחה מחודשת של תאי עור חדשים. עם זאת, פילינג לא מתאים לכל אחד, במיוחד אם העור נוטה להצטלקות ואף עשוי לגרום לתופעות כמו אדמומיות ואף זיהום.
בכל מקרה, חשוב לבצע את הפילינג אצל קוסמטיקאית המנוסה בתחום שתדע לבחור את החומרים הפעילים הנכונים, ולבצע אותו בעדינות ובדיוק ולטפל בכל תגובה של העור.

בשיטות החדשות משתמשים היום בפילינג עדין ובטוח יותר עם חומצה לקטית או חומצה סליצילית שהמולקולות שלהן מגיעות לעומק שכבות העור ומנקות היטב את החלב הלכוד בנקבוביות. החומצות האלפא-הידרוקסיות מאיצות גם את ייצור סיבי הקולגן וכך מאיצות גם את תהליך הריפוי והיווצרות של תאי עור חדשים.

לייבש את הפצעים

טיפול אפקטיבי בריפוי פצעונים הוא באמצעות Spot Gel – ג’ל נקודתי למריחה ישירה על פצעונים. המטרה של מריחת הג’ל על אזור הפצעון היא לחטא את העור ולהרגיעו כדי שהתגובה הדלקתית (המוגלה שהעור מייצר) תפסק ובכך לאפשר לפצעונים להתייבש. התכשיר ריכוז גבוה של חומרים בעלי תכונות אנטי בקטריאליות שגם מונעות התפתחות חיידקים. האפקט הוא זירוז תהליך ההבשלה והריפוי של הפצעון והכל תוך מתן תחושת קרירות ורעננות.

הסרת עודפי השומן

היות ופצעונים נוצרים בעיקר בעור שומני חשוב לטפל בתכשירים המיועדים לעור שומני  – כאלה המכילים חומרים הממיסים ומסירים את השומן העודף מהעור לצד שאריות לכלוך ואיפור שנותרו על הפנים עד לטיהור הנקבוביות מהצטברות השומן.

חשוב לבחור תכשירים עדינים שלא יגרו את העור. השתמשו בסבון פנים –  SMOOTHING FACIAL CLEANSER בוקר וערב כדי לנקות היטב את העור בלי לגרום ליובש. בבוקר הקפידו להשתמש בקרם לחות לעור שמןDAY CONTROL MOISTURIZER, בערב מרחו Treatment Emulsion קרם טיפולי שיעזור לעור להגיע לאיזון ולהתחדש באופן נורמלי.

אל תשכחו לשלב עם הטיפול הקוסמטי הרגלי תזונה נכונים, הימנעו ממאכלים עתירי שומן או סוכר, העדיפו פירות וירקות, נסו לעסוק בפעילות מרגיעה כמו מדיטציה או יוגה ולשמור על עור נקי כולל הגנה מפני השמש.